-
ملک های برگزیده
دو خوابه لوکس در اسنیورت 650,000ویلای شش خوابه تریپلکس با تمام امکانات رفاهی 21,800,000دوخوابه نوساز با موقعیت عالی 900,000تک خوابه مالتپه 297,000 -
ملک های اخیر
سلیمانیه به سفارش سلیمان اول، معروف به «با شکوه»، چهارمین مسجد امپراتوری بود که در استانبول ساخته شد.
سلیمانیه بر شاخ طلایی تسلط دارد و نقطه عطفی برای کل شهر ایجاد میکند. اگرچه این بزرگترین مساجد عثمانی نیست، اما مطمئنا یکی از باشکوه ترین و زیباترین مساجد است. همچنین غیرمعمول است زیرا بسیاری از ساختمانهای اصلی külliye (مجموعه مسجد) آن حفظ شده و با دلسوزی برای استفاده مجدد بازسازی شدهاند.
سلیمانیه به سفارش سلیمان اول، معروف به «با شکوه»، چهارمین مسجد امپراتوری بود که در استانبول ساخته شد. گفته می شود که چهار مناره مسجد با 10 بالکن زیبا نشان دهنده این واقعیت است که سلیمان چهارمین سلطان عثمانلی بود که بر شهر حکومت کرد و دهمین سلطان پس از تأسیس امپراتوری بود. مسجد و ساختمان های اطراف آن توسط معمار سنان، مشهورترین و با استعدادترین معماران امپراتوری طراحی شده است. ساخت و ساز بین 1550 و 1557 اتفاق افتاد.
در داخل، ساختمان در اندازه خود نفس گیر و در سادگی خود دلنشین است. سینان چهار تکیه گاه را در دیوارهای ساختمان ادغام کرد - نتیجه به طرز شگفت انگیزی "شفاف" (یعنی باز و مطبوع) و بسیار یادآور ایاصوفیه است، به خصوص که گنبد تقریباً به اندازه گنبدی است که تاج کلیسای بیزانسی را می پوشاند.
محراب (طاقچه در مناره که جهت مکه را نشان می دهد) با کاشی های ظریف ازنیک پوشانده شده است و سایر تزئینات داخلی شامل کرکره های منبت کاری شده با مروارید، پنجره های شیشه ای رنگارنگ زیبا، مقرنس های منقوش (گوشه هایی با جزئیات لانه زنبوری) است. یک فرش تماشایی به رنگ خرمالو، آویزهای نقاشی شده و مدالیون هایی که دارای خط نستعلیق هستند.
سلطان سلیمان تصریح کرد که مجموعه مسجد او باید دارای یک قلیه با عمارت (آشپزخانه)، مدرسه (حوزه علمیه)، حمام، داروششیفا (بیمارستان)، تبانه (مهمانخانه دراویش مسافر) و غیره باشد. و ورودی اصلی مسجد از پروفسور سیدیک سامی اونار کادسی (Sıddık Sami Onar Caddesi) که قبلاً به نام Tiryaki Çarşışı (بازار معتادان) شناخته می شد، قابل دسترسی است. ساختمانهای اینجا زمانی دارای سه مدرسه و یک مدرسه ابتدایی بودند. اکنون کتابخانه سلیمانیه و مجموعهای از رستورانهای معروف در کنار خیابان واقع شدهاند که قبلاً چایخانههایی برای فروش تریاک بودهاند (از این رو نام سابق این خیابان). داروشیفا در گوشه ای از پروفسور سیدیک سامی اونار کادسی و شفاهانه سوکاک قرار دارد.
توربه (آرامگاه سینان) درست بیرون باغ دیواری مسجد، در کنار یک ساختمان مدرسه (حوزه علمیه) استفاده نشده قرار دارد.
سلیمانیه حمامی که هنوز در حال کار است در ضلع شرقی مسجد قرار دارد.
در سمت راست (جنوب شرقی) ورودی اصلی مسجد، گورستانی قرار دارد که مقبره های هشت ضلعی سلیمان و همسرش Haseki Hürrem Sultan (Roxelana) را در خود جای داده است. کاشی کاری اطراف ورودی هر دو عالی است و صفحات منبت کاری شده با عاج در مقبره سلیمان بسیار دیدنی است.
خیابان های اطراف مسجد محل قرارگیری گسترده ترین خانه های چوبی عثمانی در شبه جزیره تاریخی است که بسیاری از آنها در حال حاضر به عنوان بخشی از پروژه بازسازی شهری در حال بازسازی هستند.
بهترین راه رسیدن به مسجد از کوچه «پروفسور صدیق سامی اونار» Sıddık Sami Onar ست. در ایستگاه میدان تکسیم سوار مترو فونیکولار (F1) و در ایستگاه کاباتاش پیاده شوید. به ایستگاه تراموا بروید و پس از سوار شدن تراموا خط T1 در نزدیکترین ایستگاه تراموای بازار (Beyazit-Grand Bazaar) پیاده شوید. حدودا ۱۵ دقیقه پیادهروی کنید تا به کوچه پرفسور صدیق برسید. وارد کوچه پروفسور صدیق سامی اونار شوید، منارهها و گنبد مسجد سلیمانیه مشخص است. در سمت چپ ورودی یک باغ زیبا را میبینید. این مسیر چشمنواز را ادامه دهید تا به وضوخانه میرسید و بعد وارد حیاط وسیع مسجد میشوید
There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority have suffered alteration in some form, by injected humour, or randomised words which don’t look even slightly believable.
Nor again is there anyone who loves or pursues or desires to obtain pain of itself, because it is pain, but because occasionally circumstances occur in which toil and pain can procure him some great pleasure. To take a trivial example, which of us ever undertakes laborious physical exercise.
But I must explain to you how all this mistaken idea of denouncing pleasure and praising pain was born and I will give you a complete account of the system, and expound the actual teachings of the great explorer of the truth, the master-builder of human happiness. No one rejects, dislikes, or avoids pleasure itself.